Dunia sekeliling

Aku gelar mereka kawan, bukan sekadar teman tapi sahabat yang aku kutuk depan2 serta gelak ketawa bersama. Aku tak popular tapi alhamdulillah ada yang sudi bertemankan gorilla sewel nih. Kat sini aku nak meluahkan rasa, takut tak sempat. Names in Alphabetically. These are the friends that I treasure the most.
p/s; Name yg takda, korang akan masuk next episode :P


Farha Hanina bt Md Saat, bagi aku Farha nih cun dengan bulu mata dia yang memang lebat gila tuh cuma dia tak nak mengaku. Aku salute sangat Pa'a ni. Dia paling tabah and aku rasa dia paling cool. Aku tak sempatlah nak rapat sangat ngan dia. Kalau tak masuk asrama yang sama, mungkin dia dah lupa kot kat aku. Dalam tomboyish dia ini, suara dia paling lunak and sweet. Yang aku tahu, dia suka lagu English (zaman dulu lah, sekarang aku tak tahu :( Ada satu masa, aku tengok dia menangis, hati kami semua luruh sebab dia disayangi semua orang. Aku rindu Bumi Melaka.

Fatimah Azzahra bt Md. Raus, dia nih memang lawa, kegilaan lelaki-lelaki kat luar tuh. Orang panggil dia Emma, aku dulu menyampah kat dia nih sebab macam 'budget' gila. Macam dia lah menyampah kat aku sebab 'over-friendly'. Rupanya dia memang jenis ayu, yang jenis jaga what to wear, kemas gila, lemah lembut nak mampos (nih aku sorang jek bleh cakap!) and cakap perlahan so tak leh nak cakap ape lah. BELIAU duduk depan aku sakit hati gila bila dia basuh tangan. Kadang2 belah kanan kadang2 belah kiri. Lepas tuh entah macam mana lah dia boleh 'gang' pulak dengan aku yang kasar serba-serbi nih. Asyik gaduh birthday sapa yang paling lawa, taulah 31st 03 memang lawa. Aku selalu mengalah ngan dia, sebab dia adik. Paling manja, dan paling tak leh nak berdikari. Tanpa aku dan Sabrina, maka bas pun dia tak tahu naik lagi sampai sekarang :). Aku tahu dia suka chocolate brownies kat SC and pakai jam yang bergelang (so opposite of me). Tapi minah nih jugak lah yang membuatkan aku start pakai hand bag. yeah, yeah..gelak lah.. :D. Oh, lagi satu, dia tak pernah cakap sorry.




Karin Becker, aku nak kena tulis in english lah, nak kasi dia baca :), She's the closest friend in New Zealand that I had, I never knew I cried on her so much that most of her clothes has my tears. This German girl, she's extremely tall and I was like as high as her boobs. Without her I could not get through my break up with Philip and the rest of my days would be meaningless. She's so sweet and crazy at times. And she was the first GIRL that I can share shoes and tops with. I was skinnIER at that time ;'( . We would remember the day that we sat on the ground watching her 'favourite' teacher buying some candies at the asian shop and of course; Mr. Dickson, the one and only teacher that knew we cannot be separated :).








Khairun Sofea bt Kula, mak cik gila nih aku kawan sejak aku ikat piggytail kat rambut. Dia jiran aku, time tuh kiteorang baru darjah satu. Dia nih memang pendek dan kurus sejak azali dan aku paling tak boleh lupa rambut dia. MasyaALLAH. tuh memang trade mark dia seumur hidup. Kita orang main badminton lah petang2 and aku ajar dia naik basikal. Nih seorang lagi yang aku anggap macam adik, tapi sekarang dia dah besar panjang, dah pandai couple dah pun, haha! Keriuhan dia yang aku rindu sangat semenjak dia pindah Melaka. Darjah 4 dia dah tinggalkan aku. Kite orang tak pernah lost contact, surat masa tuh banyak gila and satu buku aku ada setem Melaka. TUHAN punya takdir, aku pindah pula ke Negeri Bersejarah tuh. Mak aku baik hati cari rumah satu kawasan perumahan sekolah pun sampai form 1 sekolah sama. Bumi Melaka memang aku tak pernah lupa. Dia punya gelak, impresi korang pada orang badan kecik terus berubah kalau jumpa K-yun nih. Aku dah balik KL, persahabatan 10 tahun ni aku takkan lupa.

Nur Munirah bt Shamsul Bahrin. Dia nih gila. Sangat gila. Aku belajar jadi gila dari dialah. Sama sekolah agama, tapi tak jadi kawan pun. Cuma tau nama and cam muka. Bila form 1, terus aku tau yang mana satu. Dia nih rock + tomboy sikit + garang sikit. Tapi muka dia cun. Putih melepak lah orang cakap. Aku selalu suka ikut perangai dia. Time bodoh2 sikit, aku rasa macam dia nih cool gila so selalu nak ikut cara dia jalan and cara dia gelak. Aku jahat, tau. hahaha. Aku suka bapak dia, rock and sporting. Bertuah kau Mun. Balik dari NZ time form 3 terus jadi rapat balik dengan minah nih, aku start join KRS and dia ajar aku pengalaman hidup yang sangat meluas. Bagi aku, dengan dia, skop hidup aku jadi lebih besar. Maybe sebab kita orang Aquarians so boleh ngam walaupun banyak segi yang tak berapa serupa. Aku perasan dia cam menyampah jugak dengan aku, kesian dia sebab melekat dengan aku. Kita orang pun cam tak rapat cam dulu dah. oh, Ini pun satu lagi kuat melantak and mak aku bengang ngan Mun sebab dia ajar aku makan ikan Keli. Apa2pon, kalau takda mun, aku still nerd lagi sekarang. Aku rasa pengalaman aku paling hebat dengan dia. :)

Nur Sabrina Bt Amran, yang ini aku anggap macam kakak, dan idola. Kenal dia masa form 1, 3 bulan aku sekolah Melawati dah buat aku tertarik, Sebab kesabaran dia and tolak ansur dia pada makhluk-makhluk ALLAH sekeliling. Tak, jangan salah faham, dia bukan jenis yang pendiam atau nerd. Dia rock and sewel jugak. Pandai, and hormat orang tua. So, pada dia lah aku jadi kan panduan and book guide aku. Aku paling takut kalau dia marah, memang kecut perut kalau dia marah, tapi eventhough its not her fault, she would still say sorry to people. Memang bertuah orang yang dapat Sab nih. Oh lagi satu, dia murah hati sangat. Kalau aku dah kerja kau pow duit aku pulak k?. Dia minah teksi. Boleh cakap 60% teksi kat Melawati nih dia dah naik. InsyaALLAH aku dah ada kereta aku jemput dan hantar kau ye? Yang nih geng makan aku, kita orang suka melantak, tapi aku jek yang membesar. Not fair langsung. She's a straight forward person, kalau dia tak suka, maksudnya dia tak suka, kalau dia tak nak, maksudnya dia memang tak nak. Tapi she never says No. Lagi satu dia geng aku time tolong cikgu. Kelas tuh confirm hancur kalau dia tak handle.

Raden Ain Nabilah bt Hambali, aku kenal dia Darjah 3. Benci sangat kat dia sebab aku jealous dia rapat ngan Khairun. Aku selalu gaduh dengan Raden nih. Tapi lepas Khairun pindah, kita orang pulak yang rapat. Yang nih lagi sorang aku anggap kakak, tapi yang nih garang. After 9 years, no one else knew me better than her. Dia tahu perangai aku yang pemalas and kuat mengadu nih so memang patut pun dia garang. Sama bintang, Aquarius ada yang kita orang suka sama, ada jugak yang memang berlainan cita rasa. Tak payah jumpa hari-hari kita orang tetap sahabat. Aku pindah NZ pun email dia tak pernah putus :). Kita orang still gaduh, yelah orang cakap dengan pergaduhan lah kita menjadi lebih rapat. Dia nih pun cakap lepas gak, dia rasa nak cakap dia cakap lah, aku pulak sensitive. Tapi aku sayang mak cik tinggi lampai nih, rumah dia pon dah jadi macam rumah aku, mak dia, kakak2 dia, adik dia and of course peti ais dia. Hahaha. Kalau tak ada dia, aku boleh jadi gila ooi. Eventhough kita orang 'pernah' berebut lelaki yang sama tapi BFF yeah? hahaha :D


TUHAN je tahu berapa lama kita bergelar kawan, tapi you all will never be out of my mind :)

Comments

sabrina said…
asal tarok gamba tnjk gigi dowh?
kesian aku..
mentang2 lah gigi ko perfect...
ni aku nak buat braces nih..
pape pon,, asal ko sweet sgt nih?
mmst ada buat slh ni ek?
ooo pndi ko ek...
Anonymous said…
aku manje? aku menjadi kegilaan ramai laki? aku xprnh ckp sorry?
gila penipu dowh! haha
anyway, aku setuju dgn kau!
sape dpt sab untung! ;))
Anonymous said…
haha..laki same??
ape cite ni kwn,,,hahaha
well neeway
thx a lot sbb appreciate aku
well mmg ptut pon..hoho..
haha jgn layan aku truk sgt next yer
btw siap kau thn dpn..
jgn malas2.dgr ckp akak!!
haha xD
smile always~~
=D

Popular posts from this blog

Eyes Opened Wide, Heart Opened Wider, Mind Got Wiser

Bagi aku kayu, aku ketuk bola kau dulu